Кой е най-големият проблем на новостартиращите организации? Разпознаваемостта, разбира се! Може да сте най добрият в онова, което вършите, но ако никой не знае за вашите продукти или услуги, сте обречени на трудности в придобиването на клиенти.
Малко повече за популяризиране на бизнеса ще ни разкаже г-н Кирил Йовев, собственик на Webselo.com – един от най-прочутите сайтове, предлагащи изработка на сайтове, маркетинг услуги като оптимизация, Google Ads и други, изработка на лого, хостинг услуги и въобще всичко, свързано с корпоративна идентичност. Между другото Webselo изработи и нашия сайт, за което сърдечно благодарим.
- Здравейте, бихте ли се представили накратко?
Здравейте! Казвам се Кирил Йовев (Кико) и вече над 10 години работя по различни онлайн проекти. През годините натрупах опит като уеб дизайнер, а по-късно – като маркетолог. Имал съм привилегията да разраствам и консултирам както малки фирми, така и корпорации, да помагам по местни и международни кампании, участвайки в разнообразни проекти от всякакъв характер! Основател съм на маркетингова фирма – webselo.com, в която имам удоволствието да подпомагам растежа на фирмените ни клиенти, и редом с колегите програмисти, дизайнери и копирайтъри да подпомагаме с пълна корпоративна идентичност и завършени онлайн решения!
- Г-н Йовев, как бизнесът може да се открои от огромната конкуренция на пазара? Има ли варианти и какви са те?
За щастие, има начин това да се постигне, стига да знаете какво правите, и то с помощта на инструментариума на Google Ads, Facebook Ads, SEO, съдържание, определени технически неща по вашия уебсайт, анализ на конкуренция и други!
Все пак, понеже не всички сме маркетолози, не е нужно да задълбаваме тук в абстрактни неща. Хващаме се заедно за хорото и ще обходим някои ключови моменти, така както ги виждам аз, и тъй както бих подходил аз.
- Можете ли да обобщите как следва да развием бизнеса си онлайн, за да бъдем успешни?
Тъй като всеки ден помагаме на различни фирми в решаването на различни маркетингови проблеми – от позициониране до съдържание, от технически аспекти до дизайн, от дългосрочна стратегия до банални ежедневни неща, натрупахме огромен опит, като тук ще изведем ключовите моменти. Всички съвети са практически и насочени към българския пазар! Започваме:
Преди да започнем да развиваме бизнеса, следва, разбира се, да го регистрираме, за което професионалистите от кантората на адвокат Димитрова ще ви съдействат с удоволствие и лекота!
1. Сетне, задвижете изработката на лого. A след това го регистрирайте.
Защо логото е първата точка ли? Нека зададем въпроса по друг начин – кое формира идентичността на всеки бизнес? Разбира се, това са неговите ценности, мисията на бизнеса, посоката му, хората и цветовите схеми, които се ползват, тонът, с който бизнесът
комуникира своите продукти или услуги. Огромна част от всичко това се съдържа в лого знака.
Като първа стъпка, твърде важна, за да бъде пренебрегната и оставена за по-късен етап –
направете си лого! Впрочем, препоръчвам ви да се спрете на лого с вариант за брандбук, тъй като брандбукът съдържа пълната фирмена идентичност – векторно лого, цветова схема и описание на цветовете, описание на начините, по които се работи с логото и бранда. и др. От логото тръгва всичко всичко останало!
Повече за регистрацията на търговска марка можете да откриете ТУК.
2. Планирайте и направете вашия нов уебсайт!
В случай че нямате умения по правене на сайтове, консултирайте се с професионалисти, които могат да ви помогнат!Ето тук се напасва идеално и точка едно, защото по цветовата схема, форми и послание в логото ще бъде
формирана и идентичността на уебсайта.
Сайтът ви следва да отговаря на някои технически изисквания: семантичен html код, мобилна версия, лесен за ползване, бърз, SSL сертификат, висока сигурност, GDPR съвместимост, тракер за посетителите в сайта (например Гугъл Аналитикс), конверсионни кодове от Адуърдс и Фейсбук, Гугъл конзола, SiteMap,
AMP и други.
Ако не сте наясно с някоя абревиатура, потърсете я в търсачката – има предостатъчно материали по тези теми, а пък и би следвало професионалистите, които сте избрали, особено ако е маркетингова агенция, да са наясно с тях. В случай че не са наясно – потърсете друга фирма, коятода Ви помогне.!
3. Когато сайтът бъде готов – ако бизнесът е местен, създайте му профил в Google Business и го регистрирайте в 4-5 силни уебсайта тип “Бизнес директории”.
Създаването на профил в Гугъл Бизнес ще ви позволи да присъствате в Гугъл Карти, както и в резултатите от търсенията на местно ниво, ето така: https://webselo.com/wp-content/uploads/2017/01/webselo_com_web_design_digital_marketing_and_seo-798×540.png, а също и така: https://prntscr.com/kkc6wp
4. Напишете няколко статии, отново 4-5 биха Ви били достатъчни, и ги публикувайте в местни медии – не е нужно да са големи, важното е да са “живи” сайтове и да влизат истински хора там. Важно е сайтовете да са с достатъчен авторитет, за да получите все пак полза от публикациите, тъй като освен че трябва да ги напишете, трябва и да ги платите.
5. Създайте Фейсбук страница за Вашия бизнес –
Първо, защото е безплатно, и по-важно – хората, Вашите потенциални клиенти, без значение дали са други фирми или физически лица, са там. В случай че предлагате емоционални продукти или насочени предимно към жени – обмислете присъствие в Инстаграм.
6. Създайте ЛинкедИн профил – особено ако предлагате продуктите или услугите си на други бизнеси! Но дори това да не е така, регистрацията там ще Ви даде едно солидно присъствие, което със сигурност ще усетите на даден етап.
7. Създайте YouTube профил – комуникацията онлайн става предимно визуална и с видеа – потребителите консумират все повече видео съдържание. Предимство на Ютюб е, че можете да вграждате видеата и в други сайтове, например в блога си.
Веднъж създадени, вграждайте тези клипове в статиите си във фирмения си блог, защото така ще постигнете няколко важни ефекта:
7.1 Ще ангажирате повече аудиторията.
7.2 Някои хора ще гледат видеата, а това ще удължи престоя им в сайта.
8. Създайте Блог в сайта си и го развивайте с качествено съдържание! ВНИМАНИЕ! Може би най- ценният ресурс в наши дни е вниманието, да ви забележат – затова, развивайте го с качествено образователно съдържание – тази статия, например, е тъкмо такава. Целта ѝ е едновременно да даде стойност на читателя, да ни позиционира като експерти в маркетирането на проекти и да привлече посетители от търсачката – както за нашите приятели от кантората на г-жа Димитрова, така и към нашия сайт webselo.com – все хубави неща, нали?
9. Създайте партньорство с фирма, с която допълвате дейностите си. Например, ако ще ремонтирате автомобили, помислете за двупосочно партньорство с организация, извършваща нещо, което вие не предлагате. Сещам се за пример от моя квартал, където един господин се занимава с електрониката по автомобилите като си партнира с друга фирма, която гумаджийница. Тези две организации взаимно си пращат клиенти и процъфтяват от това – нали е чудесно?
10. Създавайте ВСЕКИ ДЕН новини около бизнеса!
Пишете съдържание, правете видеа, контактувайте с нови клиенти, давайте стойност – БЪДЕТЕ МНОГО ДЕЙНИ и това ще ви донесе само ползи, с една много важна уговорка – давайте ПОЛЕЗНОСТ!
- Г-н Йовев, благодаря Ви за съветите, които предоставихте на нашите читатели!
За мен, Кико от webselo.com, беше привилегия да напиша тази статия. Следвайте препоръките в нея, за да получите по- високи резултати в маркетирането на вашия онлайн бизнес. А пък при въпроси или професионална подкрепа в сферите на онлайн маркетинга, лого дизайна, създаването на съдържание или уеб дизайна– моля, обърнете се към нас на 0898 623 062 или office@webselo.com.
До нови срещи!
Гост в блога: Кирил Йовев от Webselo.com .
Интервю: адвокат Михаела Димитрова